3 Ocak 2013 Perşembe

Aksaray'da İsyan Ettiren AÖF Kuyruğu

Açık Öğretim öğrencisi binlerce kişi, 'öğrenci kimlik kartlarını' almak için Fatih'teki Aksaray Açıköğretim Bürosu önünde yüzlerce metre uzunluğunda kuyruk oluşturdu. Kimlik kartlarını hafta sonu girecekleri sınav öncesi mutlaka almaları gerektiğini belirten öğrenciler, kimliklerin dağıtım işlemlerinin son haftaya bırakıldığını ileri sürerek yetkililere tepki gösterdi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencileri, açık öğretim bürolarından dağıtılmaya başlanan kimlik kartlarını almak için sabahın erken saatlerinden itibaren sıraya girdi. Kimlik kartlarının yaklaşık bir ay gecikmeli dağıtılmaya başlanması ve hafta sonu da sınavların olması açık öğretim büroları önünde uzun kuyruklar oluşmasına yol açtı. Açıköğretim Fakültesinde okuyan binlerce öğrenci, kimlik kartını almak için Aksaray Açıköğretim Bürosu önünde uzun kuyruklar oluşturdu.

Öğrenciler arasında sıra tartışmaları yaşanırken, büro önünde bekleyen güvenlik görevlileriyle de zaman zaman gergin anlar yaşandığı görüldü. Bazı öğrenciler, kimliğini almak için sabah erken saatlerden itibaren büro önünde beklediğini dile getirdi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencisi Armağan Kartal, kimlik kartlarının sınava iki gün kala dağıtılmaya başlandığını ve birçok kişinin öğrenci kimliğini alamama tehlikesi olduğunu dile getirdi. Kartal, "Dün akşam telefonlarımıza mesaj geldi. Kimlik kartlarımızı almamız istendi. Sabah 06: 30'da gelenler var ve hala sıra bekliyorlar. Burada bekleyen herkes bu sıkıntıyı yaşıyor. Bununla ilgili tedbirlerin daha önce alınması gerekirdi" diye konuştu. Mine Can adlı öğrenci de tepkisini şu şekilde dile getirdi: "Müracaat ettik ve dilekçemizi verdik. Ancak muhattap alamıyoruz sıra bekleyeceksiniz dediler. saat 08.30'dan itibaren buradayız. Ayaklarımız buz kesmeye başladı. Öğretim bu kadar zor mu? Daha önceki yöntem daha iyiydi; kimlik kartları evimize kadar kargoyla geliyordu."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder