25 Ocak 2013 Cuma

Hafızlık Tesbit Sınavı 2013

Diyanet 2013 yılında toplam 26 adet sınav yapacak. Bu sınavların ilkincisi Hafızlık Tesbit Sınavı. Türkiye’de hafızlık belgesi veren farklı dernek, vakıf ve camilerdeki kuran kurslar mevcut. Bu kurumlar hafız olmak isteyenlerin hafızlık süreçlerini takip edip onları hafız olarak yetiştiriyor. Sonrasında kendi yaptıkları sınavla hafızlıklarını tamamladıklarını duyuruyorlar. Fakat günümüzde bu yapı çokça kandırılmaya çalışıldığı için Diyanet, kendi yaptığı bir sınavla hafızların hafızlıklarını tesbit edip tescilliyor.

Bu sınav sayesinde “ben hafızım” diyen elinde Diyanet‘e ait resmi bir diploma gösterebiliyor. Böylece kimse yalandan yere ben hafızım diye ortada dolaşamıyor. Sene içerisinde farklı kurumlarda hafızlık eğitimlerini tamamlayan kişiler Diyanet‘in açtığı bu sınava girerek resmi olarak hafızlıklarını tescillemiş oluyorlar. Bu sınavdan geçen kişilere Diyanet tarafından hafızlık belgesi veriliyor ve bu belgeyi alan kişiler bu belgeyle Diyanet‘e başvurabiliyor. Hafızlık Eğitim Sınavı Diyanet’in Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak yapılıyor. Diyanet bu seneki Hafızlık Eğitim Sınavı’nı Ocak, Nisan, Ağustos ve Ekim aylarında yapacak. Yani Hafızlık Eğitim Sınavı 2013 yılı içerisinde 4 kez düzenlenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder